Badania i ewaluacje

Aktualności

Barometr Innowacyjności

logo barometr innowacyjnosci

Barometr Innowacyjności” to wieloaspektowe i cykliczne badanie ewaluacyjne, realizowane w oparciu o narzędzia i wskaźniki zaprojektowane z uwzględnieniem logiki interwencji poszczególnych działań PO IR.

W odniesieniu do poddziałań PO IR ujętych w ramach Programu pomocowego PARP, przygotowany zostanie system serii ewaluacji on going dedykowanych poszczególnym instrumentom, wdrażanym przez Agencję. Wartości wskaźników oraz oceny zebrane w ramach „Barometru Innowacyjności”, w latach 2017-2021+, dostarczać będą systematycznych informacji, w jakim stopniu poszczególne instrumenty są skuteczne (tj. realizują postawione przed nimi cele) oraz wspierać procesy decyzyjne na podstawie wyrażonej wskaźnikowo produktywności działań PO IR.

Więcej >

Global Entrepreneurship Monitor (GEM)

GEM

GEM jest największym międzynarodowym projektem badania przedsiębiorczości oraz rozpowszechniania wiedzy o przedsiębiorczości i wspierania tworzenia jej nowych form. Obecnie obejmuje 73 kraje świata (razem stanowią one ponad 72% ludności świata i 90% globalnego PKB). Jego głównym celem jest porównanie szerokiego spektrum przejawów przedsiębiorczości przy zastosowaniu oryginalnie wypracowanej metodologii, a także:

  • mierzenie różnic w aktywności przedsiębiorczej pomiędzy krajami,
  • identyfikowanie czynników determinujących poziom aktywności przedsiębiorczej,
  • wskazywanie rozwiązań systemowych podnoszących poziom aktywności przedsiębiorczej.

Więcej >

 

Strategia marki branży meblarskiej

PARP realizuje projekt „Opracowanie strategii marki polskiej branży meblarskiej na lata 2018-2021”. Projekt ten jest jednym z elementów Programu Flagowego „Polskie Meble”, który ma na celu stworzenie systemu wzmacniającego globalną pozycję polskiej branży meblarskiej.

Strategia realizowana jest w celu zapewnienia spójnego i pozytywnego wizerunku polskiej branży meblarskiej oraz wspierania gospodarczej aktywności polskich przedsiębiorców z tej branży za granicą.

Więcej >

Bilans Kapitału Ludzkiego

BKL logotyp

Bilans Kapitału Ludzkiego to unikatowy na skalę Polski i Europy monitoring rynku pracy.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim śledzi, w trakcie 5 edycji badań, jak zmienia się struktura kompetencji na rynku pracy.

W ramach tak kompleksowego projektu badawczego poszukiwane są odpowiedzi na kluczowe pytania, które zadają sobie z myślą o przyszłości uczniowie, studenci, pracownicy, pracodawcy, czy instytucje publiczne, odpowiedzialne za kształtowanie polityki w zakresie kapitału ludzkiego na skalę ogólnopolską, ale i regionalną.

Więcej >

Panel Polskich Przedsiębiorstw

Panel Polskich Przedsiebiorstw logo

Panel Polskich Przedsiębiorstw to pierwszy tego typu projekt badawczy realizowany w Polsce. Jego celem jest obserwacja najważniejszych zjawisk i trendów zachodzących w polskiej gospodarce oraz poznanie opinii polskiego biznesu na temat polityki gospodarczej i projektowanych regulacji prawnych.

Przez kolejnych 5 lat będziemy analizować problemy, na jakie napotykają menadżerowie firm oraz badać najsilniejsze atuty rodzimego biznesu.

Więcej >

Działalność badawcza

Ewaluacja

Raporty

Konferencja Badawcza

  • 2016 - Strategiczne projektowanie innowacji w biznesie
  • 2015 - Innowacje w działaniu
  • 2014 - Przedsiębiorczość jutra
  • 2013 - Ilość vs jakość, czyli kto tworzy nowoczesną gospodarkę?
  • 2012 - Instynkt przedsiębiorczości
  • 2010 - Przedsiębiorczość i kapitał ludzki - nowe trendy

 

 

 

 

 

 

Konferencja Badawcza